Film

Duo Blocking (Duet Acting Edition)

By 13 lipca 2020No Comments

Istnieją dwa rodzaje blokowania w Duo. Istnieje przeważająca wersja, w której kontakt (zarówno fizyczny, jak i wizualny) jest nielegalny, a potem jest świat aktorskiego duetu, który jest zasadniczo duetem teatralnym … w klasie, bez rekwizytów, kostiumów lub scenografii. Jednak w niektórych ligach Duet Acting może również używać dwóch krzeseł i stołu, co tworzy atmosferę. Obie formy duetu wiążą się z własnymi komplikacjami i wyzwaniami, które nie są ani trudniejsze od innych – tylko inne. W tym artykule skupiono się na blokowaniu koncepcji Duet Acting. Więc nie odwracaj wzroku i bezpośrednio interakcji z tymi wskazówkami:

* Zobacz skrypt. Możesz znaleźć wszystkie odpowiedzi w skrypcie. Bez względu na to, czy jest to wyraźnie określone, czy wyprowadzone, skrypt prowadzi cię. Jeśli masz bezpośredniego dramatopisarza, kierunki etapów kursywą są wyświetlane w oknie dialogowym. Zazwyczaj kierunek jest dodawany w celu poinformowania czytelnika, że ​​wystąpiło działanie fizyczne / werbalne, które spowodowało reakcję fizyczną / werbalną. Często jednak ty i twój partner w duecie musicie spojrzeć na tekst i znaleźć poziomy, aby znaleźć ruch (intensywna reakcja może spowodować ruch). Lub postać porusza się, aby wejść w interakcję z częścią scenerii. Jeśli scenariusz mówi, że Harold przyjeżdża do Richarda, aby podziwiać rzeźbę Richarda, jest to wskazówka, aby określić miejsce, w którym można zobaczyć rzeźbę Richarda.

* „Nastawienie.” Możesz nie mieć fizycznego zestawu, ale mentalnie go utworzyć. Jeśli twój duet ma dozwolone krzesła i stół, jeszcze lepiej. Utwórz przestrzeń wydajności i traktuj ją tak, jakby były tam prawdziwe elementy. Planowanie zestawu otwiera opcje dla miejsc, w których twoje postacie mogą się poruszać. „Ustawiona” konstrukcja ułatwia także próbę. Zamiast powiedzieć „hej, dlaczego nie spróbujesz pójść do tego pustego pokoju w rogu?”. Czy możesz teraz powiedzieć „hej, dlaczego nie spróbujesz iść w kierunku kominka?” Jeśli masz stół i krzesła, UŻYJ ich. O ile nie zostało to wyraźnie określone w skrypcie lub użyte jako obiekty nieruchome, nie muszą pozostać przyklejone. Jeśli przesuwanie krzesła ma sens, zrób to.

* Motyw. Wszystkie działania / ruchy mają powód. Duo nie przypomina patrzenia na staroświeckie wrażenia 3D, w których czynności wykonywano tylko przy użyciu funkcji 3D (ile piłek mógłbyś rzucić w twarz?!). Kiedy Ty lub Twój partner w duecie wstajecie lub siadacie, istnieje najlepszy powód. Daj cel akcji! Ruch ma motyw. Jeśli się odwrócisz i odejdziesz od kogoś, dzieje się tak albo dlatego, że zostawiasz A. B. ma coś wielkiego do powiedzenia i jest to trudne, albo C. jesteś szalony. Jeśli tylko zmienisz scenerię, publiczność to zobaczy, a twoje działania będą wyglądać dziwnie i źle.

* Poziom jako wskaźniki. Jeśli przeanalizujesz scenariusz duetu, znajdziesz chwile emocjonalnych wzlotów i upadków. W trakcie dialogu znajdziesz kompilacje, które podnoszą się i opadają i mają wyraźne linie zwiększonych emocji. Jeśli tekst prowadzi do tych wzlotów i upadków, postępuj zgodnie z nimi i powoduj blokady wokół tych szczytów i dolin. Dialog tworzy własną werbalną przejażdżkę kolejką górską; Blokowanie to jego wizualizacja. Kiedy twój duet jest w błogości, warto podejść do partnera na szczególnie zwinnej linii. Pamiętaj, że czasami mniej znaczy więcej, a brak ruchu lub odwrócenie może być zimniejszy niż ubijanie. Wszystko zależy od nastroju, który scenariusz opracował dla Ciebie i atmosfery, którą chcesz stworzyć. Wypróbuj nowe ruchy, ale przekonaj się, że blokowanie musi odzwierciedlać strukturę tworzoną przez skrypt.

* Trzecia zasada ruchu Newtona. Każda akcja ma jednakową i przeciwną reakcję. Nie musi to oznaczać, że jeden duet szturmuje, a drugi musi za nim podążać. Czasami nawet blokująca reakcja ma pozostać na miejscu. Oznacza to, że partnerzy duetów powinni nawzajem karmić się energią. Jeśli dana osoba blokuje zmiany (działanie), odbiorca tego działania odpowiednio reaguje. Blokowanie to dawanie i branie. Jeśli jeden się odsunie, drugi może się podążać lub dystansować w zależności od okoliczności znalezionych w skrypcie. Reaguj na zmiany fizyczne w przestrzeni dokonanej przez partnera i działaj z powrotem!

* Przestrzeń. Ponieważ ten typ duetu może wchodzić w interakcje, użyj tego! Wykorzystaj swoją przestrzeń! Jeśli napięcie jest silne, trzymaj się jak najdalej od siebie i nie nawiązuj kontaktu wzrokowego. Jeśli twój duet jest szczęśliwy, zbliż się, udostępnij kontakt wzrokowy, a może nawet fizycznie dotknij partnera. Nie bój się wykorzystać każdego cala dostępnej przestrzeni. Jeśli część zakresu wydajności pozostaje niewykorzystana, podczas gdy inne są przesadzone, niektórzy uważają ją za zablokowaną i nieinspirowaną do zablokowania.

* Kąt 45 ° i kontakt wzrokowy. Nie chcesz spędzać całego duetu na profilu swojego partnera. Otwórz się na publiczność! NIGDY nie dołączaj do swoich odbiorców, chyba że jest to do określonego celu. Trzymanie pleców do tłumu jest złym wyborem i powinno być dokonywane tylko wtedy, gdy ustawia je duet LUB, jeśli przejdziesz od dołu do góry. Ale nawet wtedy staraj się nie umieszczać wielu słów na ścianie za sobą i dostosuj głośność, aby wskazywała. Najlepiej trzymać go pod kątem 45 °. Profil i pełny przód są w porządku, jeśli nie są używane ekstrawagancko. Kąt 45 ° działa najlepiej, ponieważ możesz zobaczyć swojego partnera i wchodzić z nim w interakcje bez zamykania się, a jednocześnie wyglądać trochę naturalnie. Teraz możesz wchodzić w interakcje z partnerem duetu, ale nie zapomnij o publiczności. Oszukiwać (spójrz na 4. ścianę, ale nie na kogoś) i daj tłumowi kilka linijek. To utrzymuje ich na scenie.

* Kreatywność. Blokowanie może być nieaktualne. Jeśli po prostu usiądziesz w jednym miejscu i żadna siła cię tam nie powstrzyma, ludzie się nudzą. Takie samo blokowanie jak np. B. przejście od lewej do prawej jest gotowe na krzyki nieoryginalności oraz komentarze w górę i w dół. Czy musisz zwariować i nigdy nie przestać? NIE! Unikaj nadmiernych ruchów. Wróć do skryptu, wróć do uruchamiania okna dialogowego i określ, kiedy tekst powinien cię przenieść. Kiedy czujesz pilność ruchu? Eksperymentuj i wypróbuj różne metody blokowania łatki skryptu. Dowiedz się, który z nich najlepiej pasuje do twojego duetu i pamiętaj, że blokowanie nigdy się nie zdarza i jest zawsze gotowe do retuszu.

Interaktywne blokowanie może być trudne, ponieważ musisz znaleźć sposoby na opracowanie „prawdziwego” wyglądu. Chociaż działanie bez bezpośredniej interakcji jest samo w sobie bestią, o łączności można powiedzieć coś z dwoma aktorami, którzy mogą patrzeć i dotykać. Mając na uwadze taką intymność, niemal konieczne staje się działanie chemiczne i pełne wykorzystanie możliwości wizualnych i fizycznych. Zrelaksuj się jednak i pamiętaj, że powyższe sugestie i blokowanie są mniejszą walką niż naturalnym procesem, który ma miejsce podczas analizy skryptu podczas szkolenia.